„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

A legtutibb húsmentes fogás: morzsás karfiol

2013. június 27. - MB_Molly

Alapvetően húskedvelő vagyok. Nagyon nehezen bírok ki egy egész napot hús nélkül, sőt a saláták is leginkább úgy csúsznak, ha egy nagy steak, vagy grillezett halszelet ott figyel mellette. Ettől függetlenül szeretem a tisztán húsmenetes fogásokat is. Ráadásul a morzsás karfiolból – nem vicc – szinte mérgezésig tudom magam tömni. A receptet nagymamámtól örököltem. Úgy tökéletes, ahogy van, pikk pakk elkészíthető, egészséges és ínycsiklandó.

morzsás karfiol nyitó.JPG

Hozzávalók 4 személyre:

1 nagy fej karfiol

zsemlemorzsa

1 nagy doboz tejföl

fél csomag vaj

2-3 evőkanál olaj

Csak semmi fakszni. A hatalmas fej karfiolt megmosom, a felesleges zöld részeket eltávolítom, majd a zöldséget rózsáira szedem. Aztán egy nagy lábasba felteszem főni, a főzővízhez adva egy evőkanál sót. Nagyjából negyed óra alatt olyan állagúra fő, hogy már puha, de még őrzi a friss, roppanós voltát. Én pont így szeretem, és ha már a szárába is könnyen csúszik a hústű óvatosan kiszedem a rózsákat egy szűrőbe.

A lényeg, hogy a felesleges víz lecsepegjen róla. Majd félreteszem őket, amíg a morzsát elkészítem. Mixet készítek az olajból és a vajból, majd amikor már a vaj elolvadt az olajban, rászórom a morzsát. Sajnos nem tudok pontos mennyiséget mondani. Ez nálam tényleg szemmértékre megy, de ne fukarkodjunk a morzsával. Mindig többet készítek, de nem bánom, hiszen a megmaradt morzsát a karfiolok tetejére lehet önteni. Isteni finom, még magában tudnám kanalazni a vajas, ropogós, pirult morzsát!

Az elkészítésénél viszont nagyon észnél kell lenni, mert ha nem figyelünk, a morzsa pillanatok alatt megég. Takarékon, szinte folyamatosan figyelni, kevergetni, forgatni kell. Ha már szép aranybarna, elzárom alatta a gázt. Majd a karfiolrózsákat beleforgatom a még meleg morzsába. Senki ne számítson rá, hogy a morzsa majd egyenletesen bevonja a karfiolt, mert nem fogja. De ennél a fogásnál nem is az a lényeg. Mikor mindegyik karfiolt meghempergettem a morzsában tálalok. Jöhet a tejföl, amennyi jól esik, gazdagon a tetejére, nem érdemes fukarkodni…ahogy az adagokkal sem!:)

morzsás karfiol.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr115381203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silberstein 2013.06.28. 14:20:47

Nálunk a karfiol egészben fő alaplében, egészben is emeljük, ki, jénaiba tesszük, meglocsoljuk tejszínnel higított tejföllel, utána jön a vajon pirult morzsa, majd ismét egy kevés tejföl, fedő, és megy a sütőbe. Ölni tudnék érte :)

MB_Molly 2013.06.28. 15:57:25

@silberstein: ezt fel is vettem a listára, köszi a tippet!:) bár a sütőben sült verziót én is "elkövetem" néha, csak nem pont ebben a formában. De ezentúl másképp lesz:D

Kalamona 2013.06.28. 17:23:36

@MB_Molly: minkét módszerrel készített nagyon finom, a sütőben sültet még reszelt sajttal is meg szoktam szórni. Ugyanilyen fenséges étek a morzsás zöldbab/spárga is:)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 19:24:51

Ezer éve így esszük a karfiolt: vajas morzsával megszórva, de semmi tejfel. Így remek nyári körítés húsok mellé.
süti beállítások módosítása