„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Újévi szilvás-mákos koszorú sült camambert sajttal

2014. január 05. - MB_Molly

Mint mindennel a sütéssel-főzéssel is állandó fáziskésében vagyok. Szerintem a világ összes ideje nem lenne elég nekem:) Talán ezért is vagyok a Facebookon akítvabb, oda mindig azonnal felteszem a képeket egy másodperc alatt.

A kenyérkoszorú receptjét még a decemberi Good Foodban láttam, azonnal szerelmes lettem belé. Az alapanyagok nagy részét ráadásul még karácsony előtt megvettem, aztán valahogy mindig halogattam az elkészítését. Vártam a hideg téli estét, amikor jól esik majd a meleg kaláccsal tunkolni a még forró sajtot. A hideg csak nem jött (mondjuk nem is baj), a receptéhségem viszont nem csökkent. Úgyhogy pár napja el is készítettem az újév örömére, egy kicsit másképp, mint imádott újságom útmutatása.

kalács sülve.jpg

 

Hozzávalók:

300 gramm fehér kenyérliszt (B80)

200 gramm teljes kiőrlésű liszt

1 csomag szárított élesztő

50 gramm pirított mandula

45 gramm mák

150 gramm aszalt szilva

400 ml szobahőmérsékletű tej

dió a díszítéshez

1 felvert tojás

vaj a forma kikenéséhez

1 doboz sütőben süthető camambert sajt (Lidlben kapható!)

Ez tipikusan nem az a recept, amit sitty-sutty össze lehet ütni, úgyhogy csak akkor kezdjünk hozzá, ha nem hajt a tatár. A liszteket összekeverem, hozzáadom az élesztőt és szépen elvegyítem benne. Ezután felengedem a tejjel és szép egynemű tésztát készítek belőle. Ha ez megvan, hozzáadom a mákot, az apróra vágott szilvát és a mandulát is. Aztán jöhet egy kis nyugalom, 15-20 percre letakarva, meleg helyen hagyom kelni a tésztát.

Ha már szépen megkelt a kivajazott formába fektetem. Nekem pont van egy ilyen koszorúformám, amit az egyik kapcsos tortaformához kaptam. Csak bele kell helyezni az egyenletes tésztát és már meg is vagyunk. Itt is hagyjuk még kelni letakarva 20-30 percig. Addig is előmelegíthetjük a sütőt 160 fokra. Ha már szép duzzadt a tészta megkenjük a tojással, rátesszük a diót és mehet is sülni.

kalács sütés előtt.jpg

Legalább 30-40 perc kell, amíg a teteje szépen megpirul. Félidőnél melléteszem a sajtot is, amit csak ki kell venni a fóliából és megsütni a dobozban. 12 perc után érdemes megvágni a tetejét és felnyitni a kérgét, hogy a belseje is megsüljön.

Ha ügyesek vagyunk, minden egyszerre készül el. Egy kicsit azért érdemes várni a kalács megvágásával, de nem sokat. Téli meghitt hűvös esték ide, vagy oda a még meleg kaláccsal tunkolni a forró sajtot, valami isteni!

kalács sajttal.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr385735788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tina Recept 2014.01.23. 11:25:23

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 110 000 összegyüjtött receptek közül. Naponta növekedik a látogatók száma, ami jelenleg több mint 30 000 klikket jelent. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@osszesrecept.hu
süti beállítások módosítása