„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Levest mindenkinek!

2013. május 25. - MB_Molly

Az utóbbi időben gyökeresen megváltozott a hozzáállásom a leves-fogyasztáshoz. Évekig nem tartoztak a kedvenceim közé a levesek, aminek nem volt különösebb oka. Pláne úgy érthetetlen a dolog, hogy itthon finomabbnál finomabb levesekkel kényeztetett nagymamám és anyukám a gyöngytyúk levestől kezdve, a különböző húsleveseken át, egészen a „menzás” ízekre hajazó paradicsom levesig. Éppen ezért az is megmagyarázhatatlan volt számomra, hogy barátnőim miért rajonganak a manapság oly trendi, papírpohárban kapható levesekért. Nagy szájhúzogatás után tettem én is egy próbát és minden megváltozott. Lehet, hogy azért, mert nagyon éhes voltam, lehet, hogy azért, mert hideg volt és jól esett, de tény, hogy a chilis kukorica krémleves vérré vált benne az egyik gasztrobárban. Aztán szép lassan rájöttem, hogy tulajdonképpen szeretem én a leveseket, csak inkább a krémleveseket, a zöldség alapú leveseket. Naná, hogy egyből ráharapta a dolog ízére és vadul kísérletezgettem a különféle levesek kóstolásával, majd itthoni elkészítésével. Így lett az egyik top kedvencem a zöldborsó krémleves.

Hozzávalók 4 személyre:

450 gramm mirelit zöldborsó

1 nagy fej vöröshagyma

1 ek. teljes kiőrlésű rozsliszt

só, bors

olaj

4-5 mentalevél

1,5 dl tejszín

Az elkészítés tényleg pofonegyszerű. A hagymát apró kockákra vágom és megfuttatom az olajon. Mikor már üveges hozzáadom a zöldborsót, amit meghintek a teljes kiőrlésű rozsliszttel. Én ezen és a tejszínen kívül más sűrítő anyagot nem szoktam használni. Ha ezt kevésnek érzitek tehettek bele egy nagy szem krumplit. A benne lévő keményítő és a krumpli lisztes állaga igen sűrűvé gazdagítja a levest.

A hagymás borsót végül felöntöm annyi vízzel, hogy egy ujjnyival ellepje az egészet. Sózom, borsozom, majd fedő alatt puhára párolom. Mikor már a héjja sem kemény leveszem a tűzhelyről és jöhet a botmixer. Teljesen pépessé turmixolom a borsót, amihez hozzáadom a mentaleveleket. Ezeket is belepépesítem a levesbe. Nagy hőségben tehetünk bele több mentát is, hihetetlenül frissítő hatású lesz tőle a leves. Mikor egynemű állagot kapunk belekeverjük a tejszínt. Majd ha szükséges újabb sózás, borsozás. Tálalhatjuk pár csepp tejszínnel, pirított baconnel vagy lila burgonya chipsszel is. Nálunk az utóbbi dukált hozzá és a család egésze kedvelte. Továbbra is azt mondom, levest mindenkinek!

borsóleves.JPG

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr255317322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása