„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

A megunhatatlan tejszínes-zöldborsós spagetti

2013. június 13. - MB_Molly

Évek óta van egy recept a tarsolyomban, ami tökéletes egy gyors vacsorának, egy villantósabb ebédnek vagy amikorra csak szeretnénk. Sajnos a megalkotása nem az én fejemből pattant ki, családból örökölt receptről van szó, amin mindenki csiszolt már egy kicsit ízlésének megfelelően. Gyors, egyszerű, finom, ahogy azt már megszokhattátok tőlem.

Hozzávalók 4 személyre:

1 fej vöröshagyma

0,75 kg darált hús

200-250 gramm zöldborsó

2 dl tejszín

0,5 dl fehér bor

só, bors

olíva olaj

1 csomag spagetti

Először a tésztával kezdek, aminek felteszem a főzővizét. Mehet bele egy csipet só, olíva olaj (csak a hangulat és a gyöngyöző olajcseppek kedvéért), majd amikor lobog zutty bele a tészta. Mikor fogkeménységű leszűröm és félreteszem pihenni.

Hozzálátok az alaphoz. Egy serpenyőben felhevítem az olíva olajat, amire ráteszem az apróra vágott hagymát. Kicsit megdinsztelem, majd jöhet a darált hús. Én fele sertés-, fele marha húst használtam, ami bár nagyon ízletes nem pirul annyira, mint amikor csak sertés húst használok. Érdemes kipróbálni mindkettőből!

borsó+hús.JPG

A darált húst sózom, borsozom és amennyire lehet megpirítom. Mikor már jól átsült beleöntöm a zöldborsót. Kisebb lángon jól összeforgatom vele, majd hagyom egy kicsit összeérni az alapot. Ha a borsó már megpuhult újra fűszerezem. Én úgy szeretem, ha fehér- és fekete bors is érződik rajta. Mikor már kellemes az ízvilág, felöntöm a fehér borral.

Ez a lepirult darabokat is felszedi a serpenyő aljáról és isteni ízt ad neki. Ha a bort már szinte elitta az alap, jöhet a tejszín, amivel felöntöm. Hagyom, hogy egyet rottyanjon még és már kész is. Sajttal, rukkolával, koktélparadicsommal tálalva még finomabb. Hogy nálunk mekkora sikere van ennek a tésztának, jól mutatja az is, hogy ismét nem volt időm tálalva, szépen befotózni. Mire feleszméltem mindet elpusztítottuk percek alatt.

zöldborsós tészta.JPG

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr125360687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerinckutató 2013.06.14. 21:36:49

Ezt kipróbálom! Ma tejszínes-gombás spagettit gyártottam vacsira :)

LouiS 2013.06.15. 15:12:01

Nagyon jó, de a főzővízbe soha... soha ne tegyél olajat! Nem kell! TILOS!

MB_Molly 2013.06.15. 15:19:40

Örülök, hogy tetszik!:) én mindig teszek bele egy kis kanál olíva olajat, mert így biztos, hogy nem ragad össze. A dédnagymamám, a nagymamám, de még az olasz barátaim is így csinálják, nekik évtizedek óta bevált és nekem is!:)

MB_Molly 2013.06.15. 15:21:14

@gerinckutató: remélem tetszeni fog!:) én pedig kipróbálom a tejszínes-gombás verziót!:)

gerinckutató 2013.06.16. 17:07:19

@MB_Molly: énálam a tejszínes-gombás úgy néz ki, hogy
Egy kis bacon-t csíkokra vágva megpirítok, majd rá a gombát szeletelve, bors, kakukkfű, ha kell egy kis só (nem mindig kell a bacon miatt). Nem sokáig párolom, én úgy szeretem, ha "roppan" még a gomba. Tejszín bele, egyet rottyan, ha kell sűrítek rajta egy kicsit. Közben megfő a tészta is. Nem nagy szám, de mi nagyon szeretjük :)
Én már egy ideje nem teszek olajat a vízbe, csak ha kész a tészta, akkor egy kis olivát rá.

gerinckutató 2013.06.16. 17:08:52

Vagy nálam? Pirosnál pötyögtem be :)

MB_Molly 2013.06.16. 17:10:25

@gerinckutató: jól hangzik, felveszem a tesztelendők listájára!:) köszi a receptet! Amúgy ha frissen gyúrt tésztát főzök én se teszek bele, de ezekhez a száraz tésztákhoz szoktam. Kipróbálom milyen a végén:) köszi a tippeket!

LouiS 2013.06.17. 18:24:49

@MB_Molly: az én olasz barátaim le akarták törni a kezemet, amikor nyúltam az olajért. :D

MB_Molly 2013.06.17. 18:55:14

@LouiS: akkor ez biztos tájegység függő, mert az enyémek nagyon délről literszám locsolják bele:) ígérem kipróbálom anélkül is!:)
süti beállítások módosítása