„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Hétvégi színkavalkád a pucér szakács ihletésében

2013. május 19. - MB_Molly

Imádom Jamie Olivert. Szinte még a fakanállal is csak barátkoztam, amikor Jamie első szárnypróbálgatásait nyomon lehetett követni itthon. Azóta sok minden változott, Jamie és én sem lettünk fiatalabbak, de a rajongás megmaradt. Az egyik este sikerült elcsípnem nem is olyan régóta futó sorozatát, melyben 30 perc alatt kísérel meg fejedelmi fogásokat készíteni.

Előrebocsátom, hogy ez a 30 perc a valóságban – legalábbis nekem – inkább 60-ra kerekedik, de a végeredményért nem kár, sőt. Szóval épp elcsíptem, amikor Jamie piri-piri mártásos csirkét készített, chilis burgonyával. A piri-piri egyébként kisméretű, erős chili paprika, nevezik afrikai ördögnek is, mivel Afrikából hozták be a portugálok. Sajnos ezt nem volt időm beszerezni, így őrölt chili őrleménnyel helyettesítettem.

Hozzávalók 4 személyre:

5 egész csirkecomb

2 fej lila hagyma

2 gerezd fokhagyma

chili ízlés szerint (porban is kiváló)

darált paprika (vagy grillezett, apróra vágott paprika)

3-4 evőkanál olíva olaj

fél citrom leve

3-4 evőkanál ecet

fél dl paradicsomlé

fél dl fehér bor

só, bors

Az elkészítése végtelenül egyszerű. Miután a csirkét megmostam és megtisztítottam a csont mellett alaposan beirdaltam a húst (a bőrös felét nem!). Ez azért fontos, mert a mártást úgy szívja majd magába, hogy öröm lesz nézni. Az enyhén sózott, borsozott csirkéket egy serpenyőben, forró olajon pirosra sütöttem. Mindkét oldalának kell legalább 10-10 perc.

Ezután félretettem a sült csirkecombokat és elkészítettem a mártást. Az aprítóba került a két fej, apróra vágott lila hagyma, a fokhagyma. Sóztam, borsoztam és az összes fűszert, valamint nedves hozzávalót hozzáadtam. Nem baj, ha nem daráljuk teljesen híggá, nyugodtan maradhat kissé pépes. Az enyhén fanyarkás, kellemesen fűszeres szószt egyébként bármivel lehet még dúsítani, ízesíteni, kinek hogy tetszik. A sütőt előmelegítettem legalább 175 ̊C-ra. Előkaptam a tepsit, aminek az aljába beleöntöttem a mártást, majd erre helyeztem az elősütött csirkecombokat, bőrös részükkel felfelé. Aztán az egész mehet a sütőbe, amíg szép pirosra nem pirul. Néha érdemes ránézni, átforgatni a combokat, hogy egyenletesen süljenek.

csirke a sütőben.JPG

Amíg a csirke sül, összedobhatjuk a köretet. Ehhez sem kell sok dolog.

Hozzávalók:

6-8 szem burgonya (fele hagyományos, fele lila burgonya)

egy csomag újhagyma

15 dkg feta sajt

olíva olaj

só, bors

A burgonyát megmossuk, majd sós vízben feltesszük főni a lila-sárga mixet. Mikor már a tűpróbán is átmentek a keményítő bombák lehúzzuk a héjukat.

főtt krumplik.JPG

Egy nagy tálban villával durvára törjük, majd olíva olajjal jól meglocsoljuk. Sózzuk, borsozzuk. A tetejére rászórjuk a hagymát és ízlés szerint annyi feta sajtot, amennyit szeretnénk.  

lila krumpli.JPG

Az elkészült burgonyát a pirosra sült csirkével és ha kedvünk tartja egy kis salátával tálalják. Figyelem, ez egy abbahagyhatatlan kombó! Én szóltam!:)

piri piri csirke a tányéron.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr885307019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása