„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Egy, kettő, három, négy…

2013. május 22. - MB_Molly

„…mély lélegzetet végy, rajta pajtás, terpeszállás, utána a helyben futás” így vagy ehhez hasonlóan szól a legendás mondóka, melyet manapság akkor tanítanak a gyerekeknek, ha mozgásra szeretnék őket sarkallni. Nálam ennek ellenére nem feltétlenül ez vagy a tornaórák, sokkal inkább a táborok, a kirándulások jutnak eszembe e pár sor hallatán. Így most, amikor a család kirándulni készült, egyből eszembe jutott a dallamos mondatsor. Bár a természetjárás nemcsak remek hobbi, hanem „egészséges” elfoglaltság is, a mondókán kívül számomra az elemózsia és a nassolás is a természetbe való kimozduláshoz köthető.

Úgyhogy ha már megy a család, nehogy éhezzenek, sütök egy kis harapnivalót. Ezúttal sós falatokat készítettem. Méghozzá egy paradicsomos-bazsalikomos-háromsajtos muffint álmodtam meg. Az alaptészta majdnem ugyanaz, mint a korábbi ananászos-csokis muffinnál, csak ezúttal természetesen nem édesre ízesítjük a kapott tésztát.

Hozzávalók:

10 dkg puha vaj

2 tojás

15 dkg liszt (fele rozs, fele búzafinom liszt)

1 teáskanál sütőpor

½ dl paradicsom lé

oregánó, bazsalikom

só, bors

pár szelet feta sajt

trappista sajt és füstölt sajt reszelve

paradicsomos muffin.JPGParadicsomos-bazsalikomos-háromsajtos muffin

 

Az elkészítési mód végtelenül egyszerű. Először a vajat habosra keverjük, majd egyenként hozzátesszük a tojásokat. Hozzáadjuk a paradicsom levet. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral. Hozzátesszük a sót, borsot, oregánót, szárított bazsalikomot. A sóval bánjunk csínján, mert a feta sajt is sós, úgyhogy csak óvatosan. Majd következik a mixelés: a nedves egyveleghez két részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket. Ha túl híg, dúsíthatjuk még a muffint aszalt paradicsommal, olíva bogyóval, kinek mihez van gusztusa. Csak bátran! Ha túl sűrű lett, mehet bele még a paradicsom léből. Bevallom én egy kicsit még cifráztam a nagymamám féle fűszeres paradicsommal. Ebben van fokhagyma, koktél paradicsom, bazsalikom, oregánó, olíva olaj. Igen jó kis mix, ebből ment bele két kövér kávéskanállal.

A kész tésztát kivajazott muffin tepsibe kanalaztam. Először csak egy-egy kanállal. Majd kis mélyedést formáltam a tésztába és egy kis darab feta sajtot ültettem bele. Újabb adag tésztával borítottam be a muffin tepsi mélyedéseit. Végül a trappista és a füstölt, reszelt sajt keverékével meghintettem a muffin-előzményeket, és mindegyik tetejére egy-egy bazsalikom levelet helyeztem. Előmelegített sütőbe tettem és 175 ̊C-on 20-25 percig sült az egész, amíg pirosra nem lett a sajt a tetejükön. Még melegen három fogyott belőle, a többi pedig Pesttől nem messze „alapozta meg” a kiránduláshoz szükséges energiát.  

paradicsomos muffin fekvő.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr775313261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása