„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Kicsi a Bors, de nagyon erős

2013. május 31. - MB_Molly

Még mielőtt bárki azt hinné, hogy ez egy fizetett post, előre szeretném bocsátani, hogy nem, szó sincs róla. Ettől függetlenül még igazi ódazengős bejegyzésre számíthattok, mert bizony, az egyik kedvenc helyemről van szó. Létezik egy hely a Kazinczy utcában, ahol a gasztronómia életre kel. Ahol viszonylag kevés pénzből is jóízű, laktató, friss alapanyagokból készült meleg ételhez juthatsz és ahol a kiszolgálásnak köszönhetően azonnal jó kedvre derülsz. Ha valaki még nem jött volna rá a Bors GasztroBárról van szó.

Bors étlap.JPG

Pár hónapja arra lettem figyelmes, hogy minden út a Borsba vezet. Erről beszéltek a kollégáim, a barátaim találkozókat szerveztek arrafelé – természetesen ürüggyel – csakhogy a Borsot útba ejthessék egy leves vagy egy baguette erejéig. A kíváncsiságom akkor kezdett a tetőfokára hágni, amikor már a családban is felütötte a fejét a Bors-imádat. Gondoltam minden csoda három napig tart, biztos ez is lecseng majd. Tévedtem, kitartott, sőt! Így aztán engedtem a barátnőm unszolásának, aki esküdött rá, hogy a legtutibb levest itt kapni. Levest, szuper. Ez az, amiért nem rajongtam, de mivel lelkes és lerobbanthatatlan volt a témáról, beadtam a derekam, hogy vele tartsak. Az tudtam, hogy nem a Gresham-palota terebélyes méretei fognak visszaköszönni a GasztroBárban, de arra nem számítottam, hogy ennyire kis helyiségről van szó. Aggodalomra viszont semmi ok! Kicsi a Bors, de nagyon erős!

Bors beltér.JPG

Erősségük a leves, amiből mindig találtok négy-öt félét, friss alapanyagokból készítve. Van itt vega, húsos, tejfölös…mindenki megtalálja a kedvére valót. Én is rögtön megtaláltam a chilis kukoricakrémleves személyében a kedvencem. Jelentem, azóta vagyok levesfüggő! Merthogy nemcsak a Bors életérzés, de az ízharmónia is azonnal megfogott és további leves fogyasztásra sarkallt! Ne a szokványos, menzás löttyökre gondoljatok. Ezek igazi esszenciák, tökéletes ízharmóniával megáldva. Amikor legutóbb ott jártam a kókuszos-chilis édesburgonya levest és az articsókás spárgalevest teszteltem, utóbbit egy kis kolbásszal megbolondítva. Mivel rossz volt az idő mindkettő istenien csúszott, tápláló volt és nagyon, nagyon finom! Kérjetek bele a házi kenyérkockából is. Ezzel és a levessel gyakorlatilag jól lehet lakni.

Bors leves.JPGKókuszos-chilis édesburgyonya leves

Bár nem ajánlom. Az étlap hosszú, az ételek finomak. A leves után hogy, hogy nem, de lecsúszik egy grillezett baguette. Legutóbb a Tajgetosz névre keresztelt finomságot választottam, ami görögös ihletésű, uborkával, tzatikivel, fetával, fűszeres hússal. Nem tudom pontosan leírni, csak javasolni, hogy próbáljátok ki! Nem kell kétségbe esnie annak sem, aki vega. A srácok mindent elkövetnek, hogy ők is jól lakjanak.

Bors szendvics jó.jpgTajgetosz baguette

Ha még ez sem lenne elég, mindennek tetejében ott van még a hangulat. A kiszolgálás csillagos ötös, a legnagyobbak is tanulhatnának tőlük. A fogások frissen, névre szólóan készülnek, és nagyon adnak a vendégek véleményére. Elég csak a Facebook oldaluk megnézni, ahova nemcsak a napi fogások kerülnek fel, de a vendégek is szabadon mondhatják el véleményüket. Sőt, olykor szavazhatnak is, mi kerüljön az állandóan megújuló „étlapra”. Arról már nem is beszélve, hogy ezen az oldalon a Bors életének bolondos mindennapjaiba is bepillantást nyerhetsz. Szerencsére virtuálisan és a Bors falai között is árad a jókedv és a humor.

Én szeretek a pult mellett ücsörögni vagy ácsorogni és így elfogyasztani az aktuálisan kiszemelt fogást. Már ha van hely, hiszen nem csak az üzlet kicsi, de a forgalom is óriási. Így ne feltétlenül arra számítsatok, hogy kényelmesen beültök és nyújtózkodva elüldögéltek pár órácskát. Persze ha van hely, még ezt is meg lehet tenni, de a Borsot alapvetően nem erre tervezték. Rendelsz, megeszed ott és úgy, akkor, amikor és mész tovább. Éppen ezért az összes fogást elvitelre is kérheted. A levesek papírpohárban, a baguette-k becsomagolva már alkalmasak is a szállításra. De kérhettek tésztát és ínycsiklandó desszerteket is, amiket szintén magatokkal tudtok vinni, ha később fogyasztanátok. Jókedv, minőségi finomságok és top kedvenc street food-hely. Nekem ezt jelenti a Bors Gasztrobár. És Neked?

Bors info.JPG

Bors GasztroBár

Budapest, 1075

Kazinczy utca 10.

https://www.facebook.com/BorsGasztroBar

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr765337835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása