„Mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy!”

Molly Bisztrója

Tökéletes ízkombó: márványsajt és sárgabarack

2013. június 15. - MB_Molly

Vannak olyan sós és édes ételek, amelyek szerintem remekül passzolnak egymáshoz. Nekem ilyen a márványsajt és a sárgabarack házassága. Mindkettőért rajongok, ezért gondoltam egy ételbe gyúrom őket. Így született meg a tejszínes-márványsajtos csirke, sárgabarackos barna rizzsel.

márványsajtos csirke szemből.jpg

 

Hozzávalók 4 személyre:                           

2 nagy, egész csirkemell

2 dl tejszín

10-12 dkg márványsajt

400 gramm barna rizs

8-10 szem aszalt sárgabarack

olíva olaj

só, bors

Először a rizzsel kezdem. Bevallom, eddig nagyon rossz tapasztalatom volt a barna rizzsel…mostanáig. Merthogy sokáig kell főzni, kemény marad vagy épp szétfőzöm és nyákos tejberizs lesz belőle. Na ez nincs többé, ugyanis rátaláltam a tuti megoldásra. A közelemben van egy diétázók- és ételallergiások boltja. Még múltkor fedeztem fel a 25 perces barnarizst. És akkor következzék a reklám helye. Ez a rizs ugyanis tényleg megfő 25 perc alatt. Csupán egyetlen titka van, követni kell a főzési útmutatót. Ezt a rizst ugyanis nem szabad előpirítani. Kétszeres, sós főzővízben kell feltenni. Majd kavargatás nélkül 25 percig főzni. Akkor jó, ha teljesen elfőtt a leve. Tényleg puhára fő és pergős marad.

rizs.jpg

Amíg a rizs elvan, hozzálátok a csirkéhez. Megmosom, megtisztítom és apró kockákra vágom. Olíva olajat hevítek a serpenyőben és ráteszem a csirkét. Óvatosan a sózással! A sajt ugyanis elég sós, így a csirkére tényleg csak egy csipetnyi kell. Fehér- és fekete borsból viszont mehet bele, amennyi jól esik. Enyhén pirosra sütöm, és mikor már jól fest, belemorzsolom a márványsajtot. Én most a hipermarketben kapható, sajátmárkás verziót választottam, de bármilyen jó bele. Addig kevergetem a hússal a sajtot, amíg teljesen el nem olvad. Nem kell megijedni, nem fog leégni. Tényleg csak addig kell olvasztani, amíg elolvad és bevonja a csirkefalatokat. Ha ez megtörtént az egészet felengedem a tejszínnel. Hagyom, hogy összeérjenek az ízek és már kész is.

Ha rizst is jónak ítélem meg nincs más dolgom, mint hogy elzárjam alatta a gázt és belekeverjem az apróra vágott aszalt sárgabarackot. Tálalás, falás, pihenés. Jó hétvégét mindenkinek!

márványsajtos oldalról.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bisztromania.blog.hu/api/trackback/id/tr925362797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2013.06.16. 13:40:25

Nem a recepthez, csak az ízvilághoz! Reggeli. Pírított vagy nem pirított kenyér megvajazva, narancs vagy sárgabarack (vagy akármi) lekvár rákenve, és valami vékonyra szeletelt sajt (trappista, edami) a tetejére. Jó étvágyat!

MB_Molly 2013.06.16. 14:00:32

@élhetetlen: ez jó kis napindítónak hangzik!:) tesztelem a jövő héten, köszi a tippet!

christophe 2013.07.18. 09:03:07

@élhetetlen: ilyet èn is szoktam,nagyon finom.....

Bueice 2013.07.19. 12:48:07

Én mondjuk a rizsbe valahogy fővés/főzés közben varázsolnám bele az aszalt sárgabarack-darabokat. Nem lenne kemény, rágógumis, hanem a nedvességtől szépen zamatossá és haraphatóvá/rághatóvá, ízletesebbé válna. Én így csinálnám :) (Pl. a mazsolás rizsbe - amit az indiai currys csirke mellé készítek - beleszórom a mazsolát akkor, miután pirítás után felöntöm a főzővízzel. Ekkor kerül bele a só és a fűszerek is. Eddig nemv olt rá panasz. :) )

MB_Molly 2013.07.19. 13:11:12

@christophe: az bizony, mi is nagyon szeretjük:)

MB_Molly 2013.07.19. 13:14:17

@Bueice: köszi a tippet!:) a helyzet az, hogy készült már úgy is. Aztán a ropogós, "rágósabb" verzió miatt, - mert valamiért azt jobban szereti a környezetem - maradt ez a megoldás. Viszont a mazsolás rizst pont úgy készül nálunk is! :D

Bueice 2013.07.19. 13:41:33

Nálunk a szaftosabb verzió a menő :))) Ezért mondtam, hogy én úgy csinálnám. ahány ház.. tudod :)
Szép hétvégét, jó főzést neked!

MB_Molly 2013.07.19. 13:50:36

@Bueice: úgy bizony! bár én odavagyok mindkét verzióért:D Viszont kívánom, a legjobbakat! :)
süti beállítások módosítása